Over Businessclub De Veensche

‘Het gevoel van zakendoen zoals je dat vroeger deed.’ Met die gedachte is De Veensche Businessclub  in 2017 opgericht. In deze businessclub is er ruimte voor samenwerking, verbinding én het ondersteunen van VRC. Ook speelt het sociale aspect een belangrijke rol. Het draait om ontmoeten en ondernemen in een informele sfeer, met oog voor daadwerkelijk met elkaar zakendoen. Echt Veensch dus!

Bij elkaar op bezoek

Op dit moment heeft De Veensche nog geen eigen businesshome (bij VRC), een bewuste keuze. Mocht het merendeel van de leden daar op een gegeven moment toch een meerwaarde in zien, is dat uiteraard een mogelijkheid. Het voordeel van het niet hebben van een eigen businesshome is dat wij ‘gedwongen’ worden om op locatie te gaan. Zo nemen we regelmatig een zeer gewaardeerd kijkje ‘achter de schermen’ bij éen van onze leden.

Positief opvallend is dat er ook een belangrijk deel van de leden niet-VRC-ers en/of niet voetballiefhebbers zijn. Ook een aantal ‘blauwen’ (GVVV) en ‘rooien’ (DOVO) zijn lid, vaak naast het lidmaatschap van de “eigen businessclub”. Zo treft men elkaar toch zakelijk op ‘onafhankelijk’ terrein!

Laagdrempelig en verbindend

De Veensche Businessclub telt inmiddels zo’n 80 leden uit Veenendaal en omstreken. In een informele sfeer, met hart voor elkaar, is er ruimte om elkaar te inspireren en op natuurlijke wijze verbinding te zoeken. Inmiddels zijn er al vele voorbeelden van succesvolle samenwerkingen die geboren werden binnen onze businessclub. Ondernemers worden uitgenodigd, bijvoorbeeld als introducee, om naar één van de bijeenkomsten te komen om de sfeer te proeven. Lid worden heel graag, maar alleen als je dat zelf ook echt ziet zitten!

Een kijkje in elkaars keuken

De unieke en laagdrempelige sfeer en het vertrouwen in elkaar maakt dat mensen zich snel thuis voelen bij De Veensche Businessclub. Zo’n tien keer per jaar organiseren wij een event. Zoals bijvoorbeeld een bedrijfsbezoek bij één van de leden, inclusief een hapje en drankje.

Zo leren we elkaar steeds beter kennen en worden de relaties aantoonbaar verdiept. Door een kijkje in elkaars keuken ontstaan er mooie en fijne samenwerkingen. Daarnaast organiseren we ook zogenaamde ‘fun events’, zoals bijvoorbeeld solex rijden, of en een partijtje voetgolf. Maar ook een bezoek aan competitiewedstrijd in het betaalde voetbal staat regelmatig op het programma. Zo combineren we zakendoen met veel plezier!

Het nieuwe voetbalseizoen is bij uitstek een moment om elkaar weer te ontmoeten na de zomerperiode. We trappen dan (inmiddels traditiegetrouw) in een combi event samen met VRC af in theater De Lampegiet met onder andere de  presentatie van de eerste elftalselectie en staf en trainers van VRC. Daarbij zijn ook het bestuur en sponsoren van VRC aanwezig. Ook is er die avond ruimte voor bijvoorbeeld een bekende spreker en een quiz.

Wedstrijdbezoek

Minimaal één keer per seizoen organiseren wij een evenement bij een thuiswedstrijd van VRC. Dit is een perfect verzorgde middag en avond voor alle leden met introducees. In de middag zijn de leden bij elkaar in een luxe partytent, bezoeken de wedstrijd en sluiten af met een groots buffet. In de avond verplaatst het hele gezelschap zich naar de VRC kantine en is er een optreden van een bekende Nederlandse artiest waarbij ook alle leden van VRC van harte welkom zijn. Hiermee onderstrepen we het Wij-gevoel en de warme connectie van De Veensche en VRC. Een businessclub kan voor sommige misschien hoogdravend klinken, dat is bij ons dus zeker niet het geval!

Iedereen is gelijk!

Vanuit het oogpunt van branchebescherming mogen er vanuit elke branche een beperkt aantal  bedrijven lid worden. Zo krijgt elke onderneming de aandacht en kansen krijgt die het verdiend. Ook is er bewust gekozen voor één lidmaatschapsvorm en zijn er dus geen gradaties qua bedragen en/of importantie van personen. Of je nu een kleine of een grote ondernemer bent, iedereen is hier gelijk en heeft dezelfde rechten!

Stichting

Er zijn momenteel ruim 80 actieve Businessclubleden, die in een eigen stichting zijn ondergebracht. De juridische entiteit van een stichting is bewust gekozen om een geheel zelfstandig en onafhankelijk beleid -uiteraard zonder winstoogmerk- te kunnen voeren, met een eigen bestuur en statuten. Dit is volledig onafhankelijk van VRC.

De relatie met voetbalvereniging VRC is zeker warm en familiair, maar wel met voldoende ruimte om een eigen koers te kunnen varen als businessclub.

De businessclub stelt jaarlijks een te bepalen bedrag ter beschikking aan VRC. De club dient daarvoor een plan in te dienen Na goedkeuring van het bestuur van de businessclub kan het bedrag worden besteed. Onze penningmeester volgt nauwgezet het verdere financiële proces qua afgesproken bestedingen. Zo houden we alles open en transparant naar onze leden toe. Bovendien voorkomen wij zo dat wij  enkel een eventueel financieel gat in de begroting afdekken!

Een dynamisch en sterk regionaal netwerk

De Veensche Businessclub heeft een unieke, echt Veense sfeer. Een belangrijke verbindende factor hierin is uiteraard het (met name financieel) ondersteunen van VRC en haar leden. We zijn een laagdrempelige en dynamische businessclub met een enthousiast en sterk netwerk in de regio Veenendaal. Wees welkom!

 “De Veensche Businessclub” is ambitieus als het gaat om aantal leden maar zeker ook de programmering. Wel is het beleid dat het kleinschalig  blijft qua ledenaantal , onder andere om ‘eilandjes’ te voorkomen en ervoor te zorgen dat men elkaar blijft kennen en elkaar regelmatig spreekt. Kwaliteit is bij ons in dit opzicht veel belangrijker dan kwantiteit. Qua programmering zijn we altijd op zoek om iets anders dan anders te brengen. Mooi voorbeeld is de professionele livepresentatie die wij aan het begin van het (voetbal)seizoen hebben met de voltallige selectie, staf, trainers en bestuur van VRC.  Altijd op een locatie met de uitstraling en mogelijkheden die bij een dergelijk evenement horen, zoals bijvoorbeeld het plaatselijke theater De Lampegiet.”

René Pfeiffer voorzitter Veensche Businessclub

De Veensche, niet zomaar een naam!

De naam van onze businessclub is zeer bewust gekozen (en geschreven). We richten ons met name op ondernemers uit Veenendaal en/of ondernemers die sterk met Veenendaal zijn verbonden. De oud-Hollandsche spelling geeft aan dat we graag zakendoen met normen en waarden die vroeger zo gewoon waren. Kwaliteit, eerlijkheid en je afspraken simpelweg nakomen is waar “De Veensche” voor staat!

Het logo

Het logo onderstreept bovenstaande met de lauwerkrans als teken van succes en eeuwige roem. De lederen voetbal roept een gewenst retrogevoel op maar markeert ook de verbondenheid met VRC. Een belangrijk doel van de businessclub is dat leden zoveel mogelijk zaken voor én met elkaar doen. Gezelligheid en sfeer zijn daarnaast een hele prettige bijkomstigheid!

Jullie bestuur:

  • René Pfeiffer – voorzitter
  • Wim van Dijk – vice-voorzitter
  • Alex Admiraal – secretaris
  • Robert de Bruijn – evenementen
  • Robin Koorn – communicatie
  • Mike Hardeman – penningmeester

Alex Admiraal

Ik ben vanaf mijn zesde jaar lid van voetbalvereniging VRC.  Tot op heden voetbal ik nog steeds bij VRC en heb een jaar of 13 in het eerste mogen voetballen. Binnen VRC heb ik diverse functies vervuld, waarvan de laatste ca 5 jaar voorzitter van de sponsorcommissie. Vanuit die rol hebben we het idee opgestart om De Veensche Businessclub op te richten. Het is toch mooi om iets terug te doen voor de club waar ik een groot deel van mijn leven heb doorgebracht en voor al die mensen die ook altijd voor mij hebben klaar gestaan? En.. last but not least¦. Mijn zeer fijne collega-bestuurders, de ontzettend leuke businessclub leden en de prima sfeer op onze evenementen is ook waarvoor ik het allemaal doe.

Alex werkt als sales manager bij Mitsubishi Elevator Europe Veenendaal.

Mitsubishi Elevator Europe (MEE) is onderdeel van de Mitsubishi Electric groep, dat deel uit maakt van het Japanse Mitsubishi conglomeraat. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Veenendaal en bestaat naast een ondersteunende kantoorafdeling, uit een uitgebreide engineering- en productieafdeling. Daarnaast hebben wij een eigen testtoren die ook gebruikt wordt als trainingslocatie voor onze eigen monteursopleidingen.

Door deze unieke combinatie van faciliteiten zijn wij in staat om een ruim gestandaardiseerd liftenassortiment aan te bieden. Dankzij onze eigen productie/fabriek kunnen wij ook specifiek maatwerk leveren. In het verlengde hiervan, bieden wij ook een breed scala aan specialistische diensten omtrent bijvoorbeeld liftonderhoud en liftrenovaties.

De aanschaf van een liftinstallatie is een forse investering. Bij Mitsubishi Elevator Europe (MEE) is ons uitgangspunt dat bij een dergelijke investering in een duurzaam product ook een duurzame lange termijn relatie hoort. Voor ons betekent dit betrouwbaar partnerschap, waarbij uw aanschaf ook onze verantwoordelijkheid blijft. Dit realiseren wij door vanuit persoonlijke aandacht, transparantie en zorgvuldig onderhoud met goed opgeleid eigen onderhoudspersoneel, u optimaal te ontzorgen in al uw liftzaken.


Robert de Bruijn, bestuurslid commercie en events

  • Werven en verbinden van nieuwe leden.
  • Onderhouden relaties met bestaande en nieuwe leden.
  • Inzet netwerk binnen en buiten Veenendaal.
  • Ondersteuning bij het organiseren van evenementen

Voor mij is de belangrijkste drive om bestuurslid te worden dat deze functie en de club een maatschappelijk belang heeft. Op deze manier kunnen we leden/prospects bij elkaar brengen die alleemaal een belang hebben voor VRC. Tegenwoordig heeft een club waar dan ook financiële middelen nodig om een club op een juiste manier draaiende te houden. Door een bijdrage te leveren  binnen DVBC kunnen we VRC extra steun geven en bepaalde projecten in werking zetten. Daarnaast vind ik het goed op een andere manier in contact te komen met mensen en bedrijven met elkaar in contact te brengen en te verbinden.

Robert werkt als salesmanager Benelux bij Björn Borg

De BjörnBorg Group bezit en ontwikkelt het merk Björn Borg. De focus van het bedrijf is ondergoed en sportkleding, evenals het verlenen van licenties voor schoenen, tassen en brillen. Björn Borg-producten worden op ongeveer 20 markten verkocht, waarvan Zweden en Nederland de grootste zijn.

De Björn Borg Group heeft activiteiten op elk niveau, van branding tot consumentenverkopen in haar eigen Björn Borg-winkels en e-commerce. Operaties omvatten merkontwikkeling en diensten voor het netwerk van licentienemers en distributeurs, evenals productontwikkeling in de kernactiviteiten, ondergoed en sportkleding. De groep is ook verantwoordelijk voor de distributie van ondergoed en sportkleding in Zweden, Engeland en Finland, evenals voor schoenen in Zweden, Finland, de Baltische staten en Denemarken.

Door de overname van de Benelux-distributeur verzorgt de Groep ook de distributie van ondergoed en sportkleding in Nederland en België vanaf 2 januari 2017.


Mike Hardeman, penningmeester

Sinds 1 januari 2022 ben ik als penningmeester betrokken bij De Veensche Businessclub. Het leuke van deze rol is dat je ten eerste deel mag uitmaken van een bevlogen team van bestuursleden. Ondanks dat je een nieuwkomer bent binnen een bestuur dat elkaar al jaren kent en al enige jaren nauw met elkaar samenwerkt, heb ik mij direct op mijn gemak en welkom gevoeld. Die open en betrokken houding voel je ook terug bij de leden van De Veensche Businessclub. Dat zal iedereen kunnen beamen die een evenement van De Veensche Businessclub heeft bezocht.

Ten tweede geeft het energie om naast mijn werkzame leven ook ‘maatschappelijk’ bezig te zijn. Het is namelijk mooi om te zien hoe De Veensche Businessclub zich naast haar inzet voor haar leden zich ook inzet voor de belangen van voetbalclub VRC. Uiteraard wel met de gedachte dat dit te allen tijde te verantwoorden is naar de leden van De Veensche Businessclub.


Wim van Dijk, vice voorzitter

Mijn drive om bestuurslid te zijn is om met een fantastische club mensen een mooi netwerkorganisatie neer te zetten die samen business genereert en die gekoppeld is aan een schitterende club als vv VRC. Ik een sterke clubliefde en bouw dan ook graag mee aan een succesvolle businessclub.

Wim werkt als DGA bij Glasbedrijf Wim van Dijk.

Glasbedrijf Wim van Dijk is gespecialiseerd in het adviseren, inmeten en plaatsen van het juiste glas voor iedere toepassing. Wij vertalen uw wensen op het gebied van veiligheid, isolatiewaarde en design in een perfect eindresultaat.


Robin Koorn, communicatie

VRC is in de loop der jaren een soort tweede thuis geworden. Niet heel vreemd natuurlijk als je daar meer dan 30 jaar (bijna) elke week te vinden bent. Mede daardoor en omdat De Veensche een bijzonder leuke businessclub is, ben ik ook toegetreden tot het bestuur. Mijn taken betreffen vooral de uitingen op social media, mailingen en de website onderhouden.

Robin is partner bij Invictus Online marketing. Samen met Richard van Kampen en een team van ontwikkelaars denken ze met je mee in het realiseren van jouw online doelen en zoeken naar de juiste oplossingen. Er is bij Invictus sprake van korte lijnen en snel schakelen, waardoor ze je vrijwel direct kunnen helpen en adviseren.

Voel je welkom bij De Veensche!

Summer Break
Restaurant Vendel
29/06/2023
16:30 – ….

De Veensche Businessclub sloot het seizoen sfeervol af, met de traditionele “SUMMERBREAK” bij restaurant Vendel

Donderdag 29 juni j.l. waren de leden (en introducees) van “De Veensche” te gast bij het lid restaurant Vendel. Dit natuurlijk om het begin van de zomer/de vakantieperiode in te luiden. Het was het drukst bezochte event in de historie van de Veensche Businessclub, waaruit blijkt dat we een mooie groeispurt hebben doorgemaakt!
Tijdens het openingswoord door aftredend voorzitter René Pfeiffer blikte hij terug op het afgelopen bijzondere en succesvolle seizoen. Er waren mooie inhoudelijke bedrijfsbezoeken en natuurlijk de jaarlijkse speeddate. En natuurlijk niet te vergeten onze ‘sportieve’ hoogtepunten met o.a. bezoek aan de wedstrijd VRC – Merino’s waar duizenden Veenendalers het feest meevierden zonder enige wanklank.

Na opening van de voorzitter nam eigenaar van Vendel (Jan-Egbert Bos) het woord en heette de aanwezigen hartelijk welkom in zijn mooie restaurant.

Wil jij deel uitmaken van een dynamische businessclub?
Meld je dan nu aan!